VI. ročník celorepublikové osvětové kampaně „Česko svítí modře“ | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

VI. ročník celorepublikové osvětové kampaně „Česko svítí modře“

2. dubna 2019 jsme si připomněli Světový den zvýšení povědomí o autismu. Kampaň „Česko svítí modře“ je osvětovou aktivitou platformy Naděje pro Autismus, odstartovala 2. dubna a potrvá do 30. 4. 2019.
12.04.2019 12:07
(Aktualizováno: 12.4.2019 12:07)
Počet zhlédnutí: 80
PDF E-mail Print

V průběhu let 2016–2019 byla odborná veřejnost a dotčené profese postupně seznamovány s Komunikačním souborem, který letos doplnil Průkaz osoby s PAS, vydaný MZ ČR. „Materiály jsou východiskem pro respektující přístup profesionálů k lidem s některou z forem autismu a jejich blízkým", uvádí koordinátorka kampaně Marta Pečeňová a dodává: „V rámci VI. ročníku kampaně budeme prezentovat jak konkrétní kroky výše uvedených resortů (vyzvaných vládním usnesením), ale také dalších resortů včetně Asociace krajů České republiky, které jsme přizvali k účasti. Důvodem jejich oslovení je propojení dotčených subjektů v řešení společného zájmu – zlepšení informovanosti odborné veřejnosti o autismu, jeho specifikách a možnostech prevence vzniku náročných situací. Ty často vznikají na základě domněnek či neznalosti.“

Do kampaně Česko svítí modře 2019 se tak vedle Asociace krajů České republiky zapojila také ministerstva: dopravy, financí, pro místní rozvoj a spravedlnosti.

Proč modrá barva? Je symbolem komunikace – jedné ze tří oblastí, které jsou pro osoby s autismem problematické a pro vzájemné porozumění zcela zásadní. Svoje sympatie s lidmi s autismem můžete vyjádřit modrým laděním oblečení nebo jeho doplňku, účastí na některé z akcí, nasvícením objektu na modro. Ke kampani se připojí řada míst po republice, včetně Úřadu vlády, Poslanecké sněmovny, budovy ministerstev, divadel, krajských úřadů, kostelů, Petřínská rozhledna….

MěÚ Kolín
Oddělení marketingu a cestovního ruchu

Obrázky

Plakát_ČSM_2019-1-724x1024