Ustanovení zvláštního příjemce důchodu | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

Ustanovení zvláštního příjemce důchodu


základní informace  |  rozšířené informace  |  úplné informace

  1. Identifikační číslo
  2. Kód
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Ustanovení zvláštního příjemce důchodu

  4. Základní informace k životní situaci
    Obecní úřad ustanoví zvláštního příjemce důchodu v případech, kdy oprávněný příjemce není schopen vzhledem k nepříznivému zdravotnímu stavu přebírat svůj důchod a hospodařit s ním.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Žádost o ustanovení zvláštního příjemce podává oprávněný. Nemůže-li ze zdravotních důvodů tuto žádost podat, může žádost uplatnit osoba, která hodlá být zvláštním příjemcem důchodu oprávněného.
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Oprávněný příjemce důchodu podává žádost o ustanovení zvláštního příjemce důchodu na Městském úřadu - odboru sociálních věcí a zdravotní. V žádosti uvede konkrétní jméno osoby, která by měla být ustanovena a důvody žádosti.
    V případě, že oprávněný příjemce není schopen vzhledem ke svému zdravotnímu stavu žádost sám podat, může ji podat i osoba, která bude ustanovena zvláštním příjemcem důchodu.
    V tomto případě se nevyžaduje souhlas oprávněného, je však třeba doložit vyjádření lékaře o neschopnosti přebírat důchod.
  7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
    Písemným podáním
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Městský úřad Kolín, Karlovo náměstí 45, Kolín
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Odbor sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče a zdravotnictví - budova B, 2.patro
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Občanský průkaz, vyjádření lékaře o neschopnosti přebírat důchod
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Formulář žádosti je k dispozici na Odboru sociálních věcí a zdravotnictví – oddělení sociální péče a zdravotnictví.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Bez poplatku
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Dle zákona č.500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů rozhodne MěÚ Kolín bezodkladně, nejpozději do 30 dnů.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    podatelna@mukolin.cz
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    zákon č. 582/1991 Sb. o organizaci a provádění sociálního zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů
    zákon č. 500/2004 Sb. správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  18. Jaké jsou související předpisy
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Odvolacím orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje. Proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím Městského úřadu v Kolíně, který rozhodnutí vydal.
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
  21. Nejčastější dotazy
  22. Další informace
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    MPSV ČR
    Portál veřejné správy ČR 
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Odbor sociálních věcí a zdravotnictví
    vedoucí oddělení sociální péče a zdravotnictví
  26. Kontaktní osoba
    Monika Kroupová
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    01.02.2013
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    01.02.2013
  29. Datum konce platnosti popisu
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    Pro snadnější orientaci v problematice doporučujeme osobní jednání na našem oddělení.