Žádost o ověření pravosti opisu nebo kopie listiny | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

Zajímavé odkazy

Žádost o ověření pravosti opisu nebo kopie listiny


základní informace  |  rozšířené informace  |  úplné informace

  1. Identifikační číslo
    -
  2. Kód
    -
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Žádost o ověření pravosti opisu nebo kopie listiny (vidimace)
  4. Základní informace k životní situaci
    Vidimací se ověřuje, že opis nebo kopie (vidimovaná listina) se doslova shoduje s předloženou listinou. Vidimací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených na vidimované listině ani jejich soulad s právními předpisy. Ověřující úřad za obsah vidimované listiny neodpovídá.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Zákon o ověřování neřeší procesní způsobilost žadatele, vychází se tedy z obecného vymezení (§ 31 - 36 občanského zákoníku).
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
     Žadatel předloží ověřujícími úředníkovi originál listiny, jejíž vidimace má být provedena. Zákon o ověřování stanoví žadateli povinnost předložit vidimovanou listinu, tu pořizuje na své náklady. Městský úřad Kolín vyžaduje plnění této povinnosti pouze v případě, že má originál listiny formát větší než A3. Pokud je originál listiny ve formátu A3, A4 nebo menší, pořídí si kopii ověřující úředník.
    Vidimace se neprovede
    • je-li listinou, z níž je vidimovaná listina pořízena, listina, jejíž jedinečnost nelze vidimovanou listinou nahradit, zejména občanský průkaz, cestovní doklad, zbrojní průkaz, řidičský průkaz, vojenská knížka, služební průkaz, průkaz o povolení k pobytu cizince, rybářský lístek, lovecký lístek nebo jiný průkaz, vkladní knížka, šek, směnka nebo jiný cenný papír, los, sázenka, protest směnky, geometrický plán, rys nebo technická kresba,
    • je-li listina, z níž je vidimovaná listina pořízena, psána v jiném než českém nebo slovenském jazyce a neovládá-li ověřující osoba jazyk, v němž je listina psána a není-li současně předložena v úředně ověřeném překladu do jazyka českého; to neplatí, byla-li kopie listiny pořízena ověřující osobou na kopírovacím zařízení, a to na náklady žadatele,
    • je-li listina opatřena plastickým textem nebo otiskem plastického razítka,
    • jsou-li ve vidimované listině změny, doplňky, vsuvky nebo škrty, které by mohly zeslabit její věrohodnost,
    • jestliže se vidimovaná listina doslovně neshoduje s listinou, z níž byla pořízena,
    • není-li z vidimované listiny patrné, zda se jedná o
    - prvopis,
    - již ověřenou vidimovanou listinu,
    - opis anebo kopii pořízenou ze spisu, nebo
    - stejnopis písemného vyhotovení rozhodnutí anebo výroku rozhodnutí vydaného podle zvláštního právního předpisu
  7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
    Viz. odst. 6
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Vidimaci provádějí krajské úřady, obecní úřady obcí s rozšířenou působností a obecní úřady (ty obecní úřady, které jsou uvedeny v prováděcí vyhlášce k zákonu o ověřování (viz. odst. 17 a 18), újezdní úřady, držitel poštovní licence a Hospodářská komora České republiky. Žadatel se dostaví na některý z těchto úřadů, případně požádá některý z těchto úřadů o možnost provést vidimaci na jiném vhodném místě (pouze ze závažných důvodů).
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Kde:
    • Městský úřad Kolín, Karlovo nám. 44, Kolín I,
    • Městský úřad Kolín, Karlovo nám. 78, Kolín I.
    S kým:
    • odbor správních činností a přestupků, objekt bývalého okresního úřadu, budova A, 1. poschodí, kancelář č. 117, referentka vidimace a legalizace,
    • Czech POINT, Kancelář úřadu, oddělení hospodářské správy, budova radnice, přízemí, referentky vidimace a legalizace.
    Kdy:
    Úřední hodiny OSČP
    Úřední hodiny Czech POINT
     
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Žadatel není povinen předkládat žádné doklady.
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Není předepsaný formulář.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Žadatel zaplatí 30 Kč za každou ověřenou stranu.
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Bezodkladně, tj. ihned.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    Nejsou další dotčené osoby.
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    -
  16. Elektronická služba, kterou lze využít
    Není možné požádat prostřednictvím elektronické podatelny.
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), v platném znění.
  18. Jaké jsou související předpisy
    Vyhláška Ministerstva vnitra 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, v platném znění.
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Proti vidimaci se nelze odvolat
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Nejsou stanoveny sankce.
  21. Nejčastější dotazy
    -
  22. Další informace
    -
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    Vidimaci provádí také notář dle zákona č. 358/1992 Sb., notářský řád a velitel lodě dle zákona č. 61/2000 Sb., o námořní plavbě.
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    -
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    správní odbor MěÚ
  26. Kontaktní osoba
    OSČP:
    Jana Rapčáková
    Czech POINT:
    Pavlína Loudátová
    Markéta Řeháková
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    01.01.2014
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    07.03.2014
  29. Datum konce platnosti popisu
    není známo
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    -