§ 86 SZ Umístění záměru (stavby, přístavby, nástavby, terénní úpravy), dělení a scelování pozemků, změna využití území na základě územního rozhodnutí | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

Zajímavé odkazy

§ 86 SZ Umístění záměru (stavby, přístavby, nástavby, terénní úpravy), dělení a scelování pozemků, změna využití území na základě územního rozhodnutí


základní informace  |  rozšířené informace  |  úplné informace

  1. Identifikační číslo
  2. Kód
    SÚ ÚR
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Vydání územního rozhodnutí
  4. Základní informace k životní situaci
    Umisťovat stavby nebo zařízení, jejich změny, měnit vliv jejich užívání na území, měnit využití území a chránit důležité zájmy v území lze jen na základě územního rozhodnutí nebo územního souhlasu, nestanoví-li zákon jinak. Rozhodnutí vydává stavební úřad (SÚ). Vydání územního rozhodnutí je podmínkou pro vydání stavebního povolení a následné provedení stavby.
    Územním rozhodnutím je rozhodnutí o
    a) umístění stavby nebo zařízení (dále jen "rozhodnutí o umístění stavby"),
    b) změně využití území,
    c) změně vlivu užívání stavby na území,
    d) dělení nebo scelování pozemků,
    e) ochranném pásmu.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Žadatel, který má záměr umístit stavbu nebo zařízení, jejich změny, měnit jejich vliv na využití území, měnit využití území a chránit důležité zájmy v území, dělit či scelovat pozemky s vlastnickým právem či jiným právem k nemovitosti.
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace
    Podmínky pro vydání územního rozhodnutí:
    A) vlastnictví a nebo jiné právo k pozemku nebo smlouva s jeho vlastníkem či souhlas vlastníka pozemku
    B) soulad záměru a) s vydanou územně plánovací dokumentací,
    b) s cíli a úkoly územního plánování, zejména s charakterem území, s požadavky na ochranu architektonických a urbanistických hodnot v území,
    c) s požadavky tohoto zákona a jeho prováděcích právních předpisů, zejména s obecnými požadavky na využívání území,
    d) s požadavky na veřejnou dopravní a technickou infrastrukturu,
    e) s požadavky zvláštních právních předpisů a se stanovisky dotčených orgánů podle zvláštních právních předpisů.       Postup při vydání územního rozhodnutí:
    Žádost o vydání územního rozhodnutí obsahuje kromě obecných náležitostí podle správního řádu základní údaje o požadovaném záměru, identifikační údaje o pozemku nebo stavbě, na nichž se má záměr uskutečnit, uvedení osob, které mají vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním pozemkům nebo stavbám na nich, jestliže může být jejich právo územním rozhodnutím přímo dotčeno.

    K žádosti o vydání územního rozhodnutí žadatel připojí
    a) doklady prokazující jeho vlastnické právo nebo smlouvu nebo doklad o právu provést stavbu nebo opatření k pozemkům nebo stavbám, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn; tyto doklady se připojují, nelze-li tato práva ověřit v katastru nemovitostí dálkovým přístupem,
    b) závazná stanoviska, popřípadě rozhodnutí dotčených orgánů nebo jiné doklady podle zvláštních právních předpisů, nevydává-li se koordinované závazné stanovisko podle § 4 odst. 7 nebo o závazné stanovisko vydávané správním orgánem, který je příslušný vydat územní rozhodnutí,
    c) stanoviska vlastníků veřejné dopravní a technické infrastruktury k možnosti a způsobu napojení nebo k podmínkám dotčených ochranných a bezpečnostních pásem,
    d) smlouvy s příslušnými vlastníky veřejné dopravní a technické infrastruktury nebo plánovací smlouvu, vyžaduje-li záměr vybudování nové nebo úpravu stávající veřejné dopravní a technické infrastruktury,
    e) dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí, která obsahuje průvodní zprávu, souhrnnou technickou zprávu, výkresovou dokumentaci a dokladovou část.

    Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace
    Podáním písemné žádosti s uvedením předmětu žádosti na formuláři, jehož obsahové náležitosti jsou stanoveny
    - v přílohách vyhlášky č. 503/2006 Sb. 
    Žádost se podává v podatelně MěÚ Kolín nebo v podatelně SÚ.

  7. Na které instituci životní situaci řešit
    Městský úřad Kolín, odbor výstavby – stavební úřad, Zámecká 160, Kolín I
  8. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Kde: Městský úřad Kolín, odbor výstavby – stavební úřad, Zámecká 160, Kolín I (SÚ)
    S kým: odborným referentem stavebního úřadu
    Kdy: v úředních hodinách stavebního úřadu tj. v pondělí a ve středu od 8.00 do 17.00 hod.
  9. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    Vyplněný formulář žádosti ve všech bodech žádosti
  10. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici
    Formuláře :
    Tištěné formulář je k dispozici na odboru výstavby – stavební úřad
  11. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Viz Poplatky
  12. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Podle složitosti: 60 až 90 dnů
  13. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

    Žadatel, obec, na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn, Účastníky územního řízení dále jsou a) vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn, není-li sám žadatelem, nebo ten, kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě,
    b) osoby, jejichž vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním rozhodnutím přímo dotčeno,
    c) osoby, o kterých tak stanoví zvláštní právní předpis. Účastníky řízení nejsou nájemci bytů, nebytových prostor nebo pozemků.

  14. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány
    -
  15. Elektronická služba, kterou lze využít
    -
  16. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 183/2006 Sb., v platném znění, zákon č. 500/2004 Sb., v platném znění
  17. Jaké jsou související předpisy
    Územní plán obce, kde má být stavba a nebo záměr realizována, Vyhláška č. 503/2006 Sb., Vyhláška č . 501/2006 Sb., Vyhláška č. 369/2001 Sb.
  18. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Odvolání ke Krajskému úřadu Středočeského kraje podáním u stavebního úřadu
  19. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností
    Správní delikty a výši pokut vymezuje § 178 až § 183 stavebního zákona.
  20. Nejčastější dotazy
    -
  21. Další informace
    -
  22. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    Konzultace s odborným referentem stavebního úřadu v úředních dnech (pondělí a středa od 8.00 do 17.00), a nebo po telefonické dohodě na č. 321 748 287 a 321 748 231. Na dotazy odpovíme e-mailem: stavebni.urad@mukolin.cz
  23. Související životní situace a návody, jak je řešit
    Vydání stavebního povolení
  24. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Odbor výstavby – stavební úřad
  25. Kontaktní osoba
    Ing. Stanislav Studnička, stavebni.urad@mukolin.cz, tel 321 748 230
  26. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    3/2013
  27. Popis byl naposledy aktualizován
    7/2013
  28. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení
  29. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace
    -
5-Zadost-o-vydani-rozhodnuti-o-ochrannem-pasmu (216,7 kB) zadost_o_vydani_rozhodnuti_o_zmene_vyuziti_uzemi, (224,3 kB) zadost_o_vydani_rozhodnuti_o_zmene_vlivu_uzivani_stavby_na_uzemi (212,9 kB) zadost_o_vydani_rozhodnuti_o_deleni_nebo_scelovani_pozemku (217,4 kB) zadost_o_vydani_rozhodnuti_o_umisteni_stavby (227,6 kB)