Jak žádat o nahlédnutí do registru oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích | mukolin.cz

jazyk cz jazyk en jazyk de
 

Jak žádat o nahlédnutí do registru oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích


základní informace  |  rozšířené informace  |  úplné informace

  1. Identifikační číslo
  2. Kód
  3. Pojmenování (název) životní situace
    Nahlížení do registru oznámení o činnostech, oznámení o majetku a oznámení o příjmech, darech a závazcích
  4. Základní informace k životní situaci
    Veřejní funkcionáři definovaní v zákoně č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, jsou povinni podávat formou čestného prohlášení oznámení o jiných vykonávaných činnostech, majetku nabytém v průběhu výkonu funkce a o příjmech, darech a závazcích. Tajemník městského úřadu vede registr těchto oznámení. Každý občan má právo na základě písemné žádosti bezplatně nahlížet do registru a pořizovat si z něj opisy a výpisy.
  5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)
    Každý občan (fyzická osoba)
  6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace 
    Nahlédnout do registru je umožněno na základě písemné žádosti. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a údaj o tom, zda žadatel bude do registru nahlížet osobně nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
  7. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace 
    Písemná žádost obsahující jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a údaj o tom, zda žadatel bude do registru nahlížet osobně nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě se podává osobně nebo prostřednictvím provozovatele poštovních služeb nebo elektronicky do elektronické podatelny.
  8. Na které instituci životní situaci řešit
    Městský úřad Kolín
  9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit
    Kde: Městský úřad Kolín
    S kým: tajemník
    Kdy: osobní nahlédnutí je umožněno v úřední hodiny MěÚ (Po a St 8:00-17:00) nebo jindy po předběžné dohodě
  10. Jaké doklady je nutné mít s sebou
    doklad pro ověření totožnosti žadatele
  11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici 
    Formuláře nejsou stanoveny. Písemná žádost musí obsahovat jméno, příjmení, datum narození, trvalý pobyt a adresu pro doručování žadatele a údaj o tom, zda žadatel bude do registru nahlížet osobně nebo v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě.
  12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit
    Nahlížení do registru je bezplatné.
  13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení
    Lhůty nejsou zákonem č. 159/2006 Sb. stanoveny.
  14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace
    bez dalších účastníků
  15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány 
    Veškeré údaje vedené v registru mohou být použity a dále zpracovávány, s výjimkou uvedenou v § 13 odstavci 5 zákona č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů, pouze za účelem zjištění případného střetu zájmů při výkonu funkce veřejného funkcionáře. Zpracováním osobních údajů v registru nesmí být dotčena ochrana osobních údajů podle zvláštních právních předpisů. (Zákon č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů)
  16. Elektronická služba, kterou lze využít 
    Po ověření písemné žádosti pro umožnění přístupu k registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě udělí tajemník žadateli uživatelské jméno a přístupové heslo do registru (http://hubertus/), které bez zbytečného odkladu doručí prostřednictvím provozovatele poštovních služeb do vlastních rukou žadatele s výjimkou žádosti podané osobně.
  17. Podle kterého právního předpisu se postupuje
    Zákon č. 159/2006 Sb., o střetu zájmů
  18. Jaké jsou související předpisy
    Vyhláška č. 578/2006 Sb.
  19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují
    Nevyřízení žádosti – postupuje se dle § 6 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád
  20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností 
    Sdělit třetí osobě uživatelské jméno a přístupové heslo k nahlížení do registru v elektronické podobě prostřednictvím veřejné datové sítě je zakázáno. Porušení zákazu je přestupkem.
  21. Nejčastější dotazy
    -
  22. Další informace
    -
  23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě
    -
  24. Související životní situace a návody, jak je řešit
    Jak sdělit skutečnosti, které nasvědčují nepravdivosti nebo neúplnosti údajů, uvedených v oznámeních evidovaných v registru
  25. Za správnost popisu odpovídá útvar
    Kancelář úřadu MěÚ
  26. Kontaktní osoba
    PhDr. Dana Soukupová, tajemnice MěÚ
  27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni
    20. 6. 2008
  28. Popis byl naposledy aktualizován
    5. 6. 2012
  29. Datum konce platnosti popisu
    Bez omezení
  30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace